Everglades/Marathon Key

22 januari 2016 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

There we go!Vanochtend vroeg vertrokken naar Marathon Key, maar eerst een tussenstop gemaakt bij de Everglades. Ongeveer half uurtje door de Everglades gereden om vervolgens te stoppen voor een Airboat Tour door de "Swamps". Een supertoffe tour gemaakt van een uur en wat kunnen die bootjes hard gaan. Tijdens de tour de alligators gespot die rustig in het water liggen te wachten op hun prooi. Wij werden nog uitgedaagd door de bestuurder om een duik te nemen. SwampsDeze keer maar overgeslagen. Na de Airboat Tour onze weg vervolgt naar Marathon Key via de Everglades. Een erg rustige omgeving en wat een bosrijke omvang. Voor Marathon Key reizen wij via bruggen van eiland naar eiland, gaaf om te zien. Het begint al wat donker te worden waardoor de lichtjes gezellig op je af komen. Bizar om te zien dat het water aan de ene kant van de brug prachtig blauw is en aan de andere zijde grauw van kleur. Onderweg nog even gestopt om wat te eten en vervolgens aangekomen bij ons hotel, Hyatt Place Marathon. Alligator op de loerHet meest luxe hotel tot nu toe, hier hadden wij wel langer willen blijven. Na incheck nog even lekker gezwommen en ons vervolgens klaargemaakt om te gaan slapen.